Berga dona el tret de sortida a la campanya informativa per a convertir-se en el primer municipi en aprovar un projecte d'APEU
09/10/2023
Berga dona el tret de sortida a la campanya informativa per a convertir-se en el primer municipi de tota Catalunya i de l'estat espanyol en aprovar el projecte d’Àrea de Promoció Economia Urbana (APEU)
Aquest dimecres al migdia s’ha celebrat a la Placeta Ciutat de la capital del Berguedà, la presentació de la campanya informativa promoguda per Bergacomercial, dissenyada, i gestionada per l’empresa Som Impuls, per a convèncer a comerciants i propietaris de locals buits que engloba l’APEU de la necessitat de desplegar aquest projecte de ciutat.
Berga, 5 d’octubre de 2023. ‘L’aplicació d’una Àrea de Promoció Economia Urbana a la ciutat és viable, i ara tenim l’oportunitat de fer-ho’. Aquestes han estat les primeres paraules de Xavier Orcajo, membre de la junta de Bergacomercial i un dels impulsors per l’execució de l’APEU a Berga, en la roda de premsa de presentació de la campanya informativa que es desenvoluparà durant les properes 8 setmanes, i que té com a objectiu acabar de perfilar la proposta amb els botiguers i propietaris dels locals que formen part de l’APEU, abans de portar el projecte a la votació final.
Així doncs, el projecte entra en fase decisiva després de dos anys de treball intens on s’han realitzat diferents estudis de viabilitat, un cens comercial i s’ha dissenyat el pla d’acció de l’Àrea de Promoció Econòmica Urbana a cinc anys vista, en una zona geogràfica que compren el Carrer del Roser, el Carrer Major, la Plaça de la Creu, la Plaça de Sant Pere i els carrers adjacents, que segons Orcajo, ‘presenten unes característiques similars que ens permet actuar amb el mateix pla d’acció’.
Àmbits d’actuació
L’impulsor de l’execució de l’APEU, ha afirmat que es vol actuar en tres àmbits. El primer d’ells, pretén donar més vida a l’espai comercial amb un impuls de l’emprenedoria. ‘Necessitem que obrin negocis, i que els locals buits es tornin a ocupar. Un altre àmbit en que s’actuarà serà en la revitalització i envelliment de l’espai urbà, i finalment volem delimitar una àrea comercial clara a la ciutat i comarca, amb l’objectiu de crear un gran eix comercial a cel obert, per un desenvolupament econòmic potent i sostenible dels comerços i de la ciutat’. El projecte de l’APEU també preveu diferents solucions per resoldre la manca d’aparcament a la zona, que és un dels problemes detectats que més preocupen als comerciants.
El projecte de l’APEU té un cost que se situa entre 1 i 1,2 milions d’euros, que es finançaran gràcies a l’aportació de les quotes dels 225 establiments i locals implicats. Tot i que aquesta iniciativa és privada, Orcajo ha destacat la predisposició i suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Berga, en tot aquest procés de definició del projecte.
‘Aquest és el projecte més gran de comerç, pel comerç i per la ciutat que es durà a terme a Catalunya i a tot l’estat espanyol. Berga necessitava un projecte així, necessitava generar aquesta il·lusió. I ara estem en disposició de poder tirar-ho endavant’, ha assenyalat Orcajo.
Campanya informativa
Durant aquestes properes 8 setmanes es portarà a terme una campanya informativa per explicar amb detall la iniciativa als comerciants i propietaris dels locals que seran els encarregats de validar el projecte a finals del mes de novembre. Aquesta votació necessita la participació del 50% dels agents implicats, i l’aprovació per majoria dels assistents a l’assemblea. Si el projecte tira endavant, l’APEU quedarà constituït, i el projecte passarà a la votació final al ple municipal.
Aquesta tasca informativa estarà liderada per l’empresa Som Impuls, especialitzada en la gestió comercial. El seu responsable, Jesús Carballo, ha afirmat que ‘ja hem començat tota una sèrie de reunions amb tots els agents implicats, sobretot comerciants i propietaris, a qui estem informant del projecte’. Carballo en la seva intervenció ha assegurat, que aquest no és un projecte tancat. ‘En aquestes primeres reunions informatives estem rebent aportacions que incorporem al projecte final de l’APEU’.
El responsable de la campanya informativa també ha assegurat que en els propers dies es posarà en marxa una web explicativa del projecte (apeuberga.cat), així com una sèrie d’accions, com la instal·lació de lones davant dels locals buits per mostrar allò que pot ser aquest espai si l’APEU tira endavant.
Finalment, la presidenta de Bergacomercial, Jordina Serrano s’ha mostrat molt optimista en que la votació sigui positiva. ‘No sabem si aquest és l’últim tren, però si que estem convençuts que és el millor tren que ens ha passat mai per endavant, així que ens hi hem d’enfilar tant sí com no’.
Totes les persones que estiguin interessades en informar-se, poden contactar a través del mail de contacte, [email protected] o a través de la web apeuberga.cat.
Contactes de premsa:
Jesús Carballo|628459130